Programma's

De zegen van twijfel
Een gespreks- en ontdekkingsgroep rondom 'De zegen van twijfel'. Aan de hand van rituelen, literatuur en gesprek onderzoeken we onze (geloofs)twijfel en wat het ons te brengen heeft. Zo bouwen we bijvoorbeeld ons eigen altaar voor de onbekende God en hangen we onze afgescheurde overtuigingen aan de wilgen. Ontwikkeld en uitgevoerd voor het Dominicanenklooster Zwolle.

Zin in kunst
Samen met Rik Zweers ontwikkelde ik de keuzemodule 'Zin in kunst' voor de opleidingen Social Work en Hbo-Theologie van Hogeschool Viaa. De module is gebaseerd op oefeningen met conceptuele methodieken uit de moderne kunst die een relatie leggen met maatschappelijke thema's. We geven de module samen en je kan ons volgen via Instagram: @kunstmodule.viaa

Burn-out viering
Op een doodgewone zondagmiddag. In een grote oude kerk. Stil staan bij je burn-out en je afvragen of het iets is om te vieren. Met ruimte voor een ervaringsverhaal, een kunstritueel, een verhaal over een oude profeet en stilte. Een concept voor een eenmalige burn-out viering, gericht op studenten, in de inspirerende ruimte van het Academiehuis de Grote Kerk Zwolle.

'Hartstochten'
Zes dozen in hartvorm worden de gemeenschap ingestuurd, met als opdracht er steeds een nieuw cadeautje in te stoppen en de doos weer verder te brengen. Een vast onderdeel in de doos is een mini-gastenboek waarin wensen achter gelaten kunnen worden. Via een site zijn alle zes de dozen te volgen, en zo kan iedereen beeldend de 'hartstochten' zien ontstaan. Dit concept ontwikkelde ik voor de Open Kring gemeente in Zwolle Stadshagen om in digitale coronatijden mensen weer wat meer aan elkaar te verbinden.

Lesmodule Ethiek
Door Hogeschool Windesheim werd ik ingevlogen om als docent/instructeur aan 4e jaars studenten PMT een aantal lessen ethiek te geven. Aan de hand van casussen en de ethische hoofdstromingen dachten we na over het goede leven, het maken van keuzes en het komen tot gezamenlijke besluiten in ethische kwesties. Daarnaast was het gedachtegoed van Levinas en het opzetten van een socratisch beraad onderdeel van de lessen die ik gaf.